Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

Μαντολίνο Αναστασίου Σταθόπουλου






Μαντολίνο κατασκευής Αναστασίου Σταθόπουλου Νέα Υόρκη 1904-1914.
Το Μαντολίνο είναι ανυπόγραφο πλην όμως έχει όλα τα χαρακτηριστικά κατασκευής του μεγάλου Έλληνα κατασκευαστή(μανίκι αποτελούμενο από πολλά κομμάτια,καλούπι,τελίωμα σκαφους-Κολλάντζα,διακόσμηση).
Αν και ανυπόγραφο φέρει ένα Χ χαραγμένο πίσω στην κλειδιέρα.Στον κατάλογο του Σταθόπουλου (1913) έχει τον αριθμό 2520
Το σκάφος αποτελέιται από 25 δόγες από βραζιλιάνικο παλίσσανδρο,το καπάκι είναι έλατο,το μανίκι το χαρακτηριστικό μαόνι με κελεμπέκι του Σταθόπουλου(13 διαφορετικά κομματια.
Είναι διακοσμημένο με διάφορα όστρακα και Ivoroid.
Στην επισκευή χρησιμοποιήθηκαν όλα τα αυθεντικά μέρη(ακόμη και οι βίδες).
Το μόνο που αλλάχτηκε, γιατι δεν ήταν επισκευάσιμο, ήταν η ταστιέρα,ωστόσο χρησιμοποιήθηκαν οι αυθεντικοί οδηγοι,και το βερνίκι του καπακιού(γομμολάκα).

Στα μαντολίνα ο Σταθόπουλος θεωρούσε τον εαυτό του ειδικό.Όπως μάλιστα αναφέρεται φημιζόταν από Ευρωπαίους και Αμερικανούς παίκτες.Το παρόν μαντολίνο κοστολογείτο το 1913, 20 δολλάρια και ήταν το τέταρτο σε ποιότητα απ΄τα εννέα μοντέλα μαντολίνων που κατασκεύαζε.Το ένατο μοντέλο είχε τιμή 75 δολλάρια ποσό υψηλό για την εποχή εκέινη.
Το παρακάτω μαντολίνο είναι πιθανότατα το ένατο μοντέλο.Φυλάσσεται στην συλλογή Stearns του πανεπιστημίου του Michigan.

2 σχόλια:

sv9sk_alekos είπε...

Μερακλίδικο όργανο....
Ανάλογος πρέπει να είναι και ο ήχος του....

Unknown είπε...

Μπράβο Γιάννη! Εξαιρετική δουλειά και πολύ λεπτομερής! Όσοι έχουν δει το μαντολίνο πριν την επισκευή, ξέρουν...


wedding cars Newcastle